Äntligen..

Ja äntligen är hon här våran Nova <3
 
Tänkte få ihop en förlossningsberättelse oxå =)
 
I lördags så var vi bjudna till andre som fyllde år .. tänkte först stanna hemma då jag var trött men ändrade mig o följde med iaf.. efter vi varit där så åkte vi över till min kusin... kl gick så vi bestämde oss för att sova över där..
Blev att käka pizza från fungi , dom gör så himla goda!
När vi skulle gå o sova runt 1 tiden fick ja väldans ont i ryggen , tänkte inte så mkt på de o trodde mest de berodde på foglossningen,..
gick iaf o la oss o hade svårt för att sova .. de onda i ryggen höll på några få ggr men sen kl 5 så kom de ganska regelbundet o ofta så då förstod jag att de antagligen var värkar... så ja klockade dom o dom var lite oregelbundna men ändå ganska täta.. starx innan 7 väckte jag iaf rickie för då var de 4 min emellan dom o regelbundna.. ringde då till förlossningen i västervik som bad mig komma in med en gång för en ctg kurva... som tur var kunde  cilla ta barnen , tack snälla för det! vi åkte in och blev inskriven 07,46
Varken jag el rickie hade batteri på telefonerna , ingen bbväska med oss o just då kände jag inte alls för att föda barn...
Iaf så satt dom en ctg kurva o fick ligga med den i ca 30 min...
Dom kollar hur mkt öppen jag var o de visade sig att ja redan var 8 cm öppen..
Får vid 8,30 gå till förlossningsrummet och får  lustgas som bedövning..
Det gör väldans ont o känner att de trycker på, vid 8,47 går vattnet o efter det så kände jag att nu kommer bebisen snart o mkt riktigt så började krystvärkarna 8,49 och efter två krystvärkar 8,52 föds våran prinsessa Nova ...
När jag fick upp henne på bröstet så rann tårarna på både mig o rickie =)
när allt var klart så fick vi ligga kvar en stund , sen var de dax att väga o mäta Nova & jag o rikcie fick lite frukost.. efter det fick vi ett rum på bb , fick eget rum som tur var!
Vi ville så gärna berätta för nära o kära att Nova var ute men hade ju som sagt inga telefoner o inga nummer...
efter några timmar runt 1-tiden kom vi på att vi kunde fråga om vi kunde låna en telefon..ringde till ett par st men inga svar.. fick till slut tag på rickies mormor o morfar iaf.. bad dom hämta våran bb-väska o sen ringa barnens farmor så hon kunde hämta Liam o Noel..Var så himla skönt att få tag på tel o få allt ordnat,
Sen tog de flera timmar igen o vi visste ju inte hur allt hade gått om dom fått tag på barnens farmor o om liam o noel kunde sova där o allt var ganska rörigt där ett tag..till slut så var de en Bm som hade en laddare vi kunde låna iaf.. då fick vi tag på några igen o fick veta att liam o noel hade blivit hämtade o väskan var påväg in =)
 
BB tiden var som vanligt ganska seg ! Man vill bara ta med sig sin bebis hem! =) o jag saknade liam o noel så himla mkt kändes inte alls bra eftersom de blev ganska stressigt o rörigt när vi åkte ifrån dom men dom hade de ju bra hos farmor iaf =)
Eftersom vi hade en bit hem o åka så rekomendera dom att vi stanna tills alla prover o läkarbesöket var gjort så fick stanna där i 2 dygn men kändes mer som 4 :P
Tisdagen kom o vi skulle äntligen få åka hem , liam o noel har varit jättestolta över sin syster o snälla o vill klappa , krama o pussa henne hela tiden , frågar var 10 onde minut var hon är etc.. men kommer nog vara så de första dagarna innan dom vänjer sig vid att hon är här =)
 
Just nu känns iaf allt så himla bra , älskar min lilla familj så himla mkt o nu är vi komplett ♥ Två fantastiska grabbar o en fantastisk tjej , kunde inte bli bättre ! ♥

Kommentarer
Postat av: Carro

Stort Grattis igen, hon är såå underbart söt :)
Ja det va mig en snabb förlossning det där, men skönt det och tur att dem inte hade fullt där nere, då hade du nog fött föda i bilen ;)
Va så mysigt att få gosa med Nova och längtar tills vi kan ses igen ;) Puss

2012-06-29 @ 19:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0