Torsdag 10 mars

Igår kände jag mig något bättre o var piggare så fick blir att fixa lite saker man skjutit upp..

Först så gick Rickie o lämna barnen på dagis vid 9 o jag var hemma o fixade mig lite...

sen åt vi frukost o åkte iväg...

Först åkte vi till Jula / Rusta för att kika lite o Rickie skulle ju få en fördidig present av mig som var nedsatt pris på så de fixa vi .. så nu kan han trimma sitt skägg hemma oxå , han har ju alltid fått låna av sin mamma eller min mamma förut hah...

Sen åkte vi vidare till ingelsta shopping för o kolla efter vårskor till grabbarna ...dom skorna man ville ha fanns ju inte i rätt storlek som vanligt...åtminstonde inte 2 i samma storlek ...suck! O nej jag tänker inte köpa olika en en gång haha..dom har ju inte samma vinterstövlar i år o fy vilket tjaffs det varit om de där ...båda ska ha samma sko , VARJE DAG bråkar dom om det...spelar ingen roll vad man säger heller eller fölklarar att båda skorna är lika bra , fina osv...så för att slippa bråka varje morgon innan dagis och på dagis så bestämde vi o köpa likadana modeller ..tanken var att köpa i olika färg .. men ja den modellen vi till slut hitta fanns bara i svarta o vita .. o vita skor som ska användas på dagis...njaee .. så fick bli två svarta..

När vi var klara där åkte vi vidare till City Gross för att handla lite mat..

På hemvägen svängde vi förbi polisen o hämtade ut mitt ID.. självlart kom man ju precis när de var lunchrast ..jag fick iaf de första numret så ja var nästa på tur.. skönt tänkte ja då går de ju fort.. jo men visst... tror man fick stå i en halvtimme bara för att dom inte tagit in någon ny under lunchen utan dom som fixar pass/id fick gå emellan vilket dom väääänta länge innan dom fatta det...jaja fick iaf ut min icke fina id tll slut ;)

Väl hemma packa vi ur bilen , packa i kyl , frys o skafferi... sen åkte rickie o hämtade barnen ...

Jag bestämde mig för att göra lunchlådor att frysa in..blev en hel del :P
Gjorde en stor köttlimpa i en hel form , köttfärsås, en lasaagne, kalopps , kotlett i sambal oelek ..så smidigt efetrsom varken jag eller rickie brukar käka lunch o barnen ska ha två mål om dagen ..kan man bara ta fram o tina :) ja för så kul är de ju inte o laga mat hehe...

När de var klart så åt vi en del av lasagnen till middag...

sen var de ju bara all disk oxå som man var tvungen o ta tag i ..mindre kul :P

Nattade barnen vid 19,30 och efter de sjönk man ner i soffan framför två avsnitt av tre kronor..

Idag har vi inte gjort så mycket hittils...vaknat till , ätit frukost... nu leker barnen på rummet så ja passar på att blogga lite :)

Rickie skulle ha haft en kurs idag men de blev inställt så vi får väll se vad vi hittar på idag ..

övesrt på listan borde städning stå för tror de har smällt en bomb här inne :P

Dessvärre skulle ja nog inte gjort alla saker igår som ja gjorde ... resulterade i att jag känne rmig lite krasslig igen , så får bli att vila mkt idag ist..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0