Tisdag , träning & tips =)

Fick ju inte så många som kommenterade , fick några och alla dom visste jag redan läste , Men kul att iaf ni orka anstränga er de lilla som behövs för en kommentar , de uppskattas:)

Fick liute förslag om att jag ska skriva mer om träning/mat/barnen & skolan..

Idag tänkte jag ägna några rader åt att skriva om träning ja gör nu...

Kör inte så avancerat utan försöker ta de i ett lungt tempo så huden ska dra ihop sig samtidigt ( går man ner för hastigt får man ofta massa "lösskinn" nu har man väl det iofs lite efter grav oxå som ja hoppas ska dra ihop sig o bli fastare under året :) OM ja nu fortsätter.. har ju hållt igång längre nu än när ja brukar ge upp så vi hoppas!!

Jag tränar väldigt oregelbundet och har inte hittat någon rutin riktigt än men ska försöka lägga upp ett schema snart är tänkt..

De saker jag har till hjälp är först o främst musik , va skulle man göra utan den??? Brukar dansa loss här hemma . det är en härlig träning som ger förbränning..

Crosstrainern: blir ja helt slut av ahha ( min kondis = 0) men den ska väl oxå bättras upp..försöker iaf köra 3 * 15 som det är rekomenderat...

Hopprep.. Hoppar flera ggr under dagen när jag känner för det..brukar bli 2-5 ggr( dock inte så många hopp för var gång)

Situps :brukar jag göra 50 - 100 st innan ja lägger mig.. blir ibland på morgonen oxå eller när ja är ledig kan d bli unde dagen oxå..

Kissande hunden : Brukar jag oxå göra nåra st innan läggdax

Blå Magrej: har jag oxå men den har ja inte börjat använda än(denna period)..

Pilatesboll : inte heller använd än (denna period) ..men använde den förr o finns många bra övningar man kan köra..

Dvd: Har även två dvd:Er platt mage , stark rygg & effektiv förbränning...inte heller använt dom denna period

Ja d är väl de saker jag har..och som sagt ja tränar lite olika för var dag och helgerna brukar ja hoppa då vi oftast inte är hemma..

Detta skulle absolut kunna leda till en bra viktminskning med det saker jag har.. MEN..

Ja kan inte sluta äta mkt :O o ja äter ännu mer när jag tränar ( blir jättehungrig ofta) klart man blir de när man förbränner o jobbar.. men mans ka ju äta små portioner o just DIT har inte jag kommit än..därför har ja bara minskat 0,5 kg på 2-3 vecor :( MEN bara ja lär mig att äta rätt mängd så ska nog detta gå vägen , I hope :)

Ett tips på en frukost som ja äter typ varje morgon ( vet inte om den är så nyttig) men man blir mätt o belåten o den är GOD :)

Det är en knäcke ( lite nyttigare variant) mkt fibrer =)

så tar jag philadelphiaost på, 1 salladsblad, en halv banan och ibland några körsbärstomater..

Jättegott :D nu för tiden använder jag bara philadelphiaost ist för smör ( har ja förstått rätt på förpackningarna är det nyttigare) någon som vet?

Ett annat tips jag har är att äta mer sallad än mat tar mat , man blir mätt o de är gott, drick mkt vatten under dagen! och krydda maten STARK ( ökar ämnesomsättningen) Rör på dig i vardagen ( tänk på att promenader, dammsugning , svoppning kostar kalorier viket är bra =)

Duscha kallt! det sänker kroppstemeraturen och sen kostar det kalorier att värme upp den igen , tänk att en sån enkel sak kan vara bra =)

ÄT många men SMÅ mål av dagen ( gärna 6 ggr om dagen)

Drick kaffe ( koffeinet ökar ämnesomsättningen )

Få mkt sömn: Man ska lägga sig skapligt så man är utvilad på morgonen o får skönhetssömn :) ( detta är ja väldigt dålig på)

Ja där fick ni lite vardagstips som är så ENKLA!!

Nu blev ja faktiskt väldigt sugen på att träna så d får bli lite kvällsträning , rengöring av ansikte ( för det är ju oxå bra att värna om , använd rengöringskräm/scrub + rengöringsvatten och sen smörj dig med dagkräm/nattkräm) efetr det blir det en kall dusch o sne sängen ..

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: lussan

skitbra ju.... men den där jäkla dvdn jag kör med den också ibland platt mage stark rygg.... den e säkert skitbra men den e ju så pissigt pinsam så man kan ba köra den när man e ensam och då e den så jäkla tråkig så de finns inte så förstår om du inte kör den :P :D



Få mkt sömn: Man ska lägga sig skapligt så man är utvilad på morgonen o får skönhetssömn :) ( detta är ja väldigt dålig på) stämmer bra som fan men de där har jag svårt med som fanken då jag jobbar natt blandat med skolan :S d e trisst som fan o inte kunna sova :S



men din träning verkar ju iaf vara kul o så :D men som sagt maten jag har också svårt med o käka flera gånger o mindre men jag brukar käka frukost lunch o en macka som fika o ibland kvällsmat om de går.... o ett tips när du e hungrig underhåll dig med o fördröj och som sagt mkt vatten eller iaf dricka till maten de fyller magen med mättnad och då käkar man inte lika mkt



men de kommer gå bra för dig :D träning e alltid en bra början iaf



pusss

2010-01-19 @ 23:53:23
URL: http://pieps.blogg.se/
Postat av: Tessa

Hej!

Jag har inte hunnit läsa igenom hela inlägget, men om du vill gå ner i vikt så SKA du äta mycket. Regelbundet och rätt typ av mat är det enda som gäller.. :D Klart att man blir hungrig av att träna, och får inte kroppen den energi som den behöver så kommer du inte att orka lika mycket och bygger inte heller upp muskler (vilket faktiskt är den bästa fettförbrännaren!)

Kul att du verkar så motiverad.. ;) Hoppas att allt är bra, hälsa familjen från oss! KRAMAR

Ps. den där blå grejen du pratar om är ju kanon, fatta vilken träningsvärk man får (eller, jag i alla fall:) )

2010-01-21 @ 22:19:23
Postat av: jennie

Härligt att du är så motiverad! Spana in min blogg om du känner för lite inspiration och smaltips! :) Skriver om mycket sådant som är bra om man vill minska i vikt och må bra. Sedan säger jag samma sak som tessa, ät mycket men ät rätt! Kram på dig och hälsa familjen!

2010-02-02 @ 16:30:22
URL: http://stayfit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0