Världens onödigaste...

Lektion har vi haft idag .. alltså ingen av oss fatta vad vi gjorde där..på våran lediga morgon la vi in en extralektion för att få en repetion inför provet..ja o det var vi alla överens om att de skulle vara bra...men kunde man vrida tillbaka tiden tror jag alla skulel sagt att de inte behövdes..jag ska berätta så kanske ni förstår...

Jag menar ja fick ju gå upp kl 6 så säkert df ja tycker den var onödig mest ;) haha nevars!

Vi började runt 8,30.. läraren kommer in ..sätter sig där framme o säger gomorgon o allt det där..sen sätter han sig o bläddrar i boken..slummrar lite för sig själv o vi fattar nada.. ( Vi trodde ju han skulle ha genomgång o var förberedd på vad han ska säga som d brukar vara) till slut säger han "ja nu ska vi se vilka sidor ni ska plugga på"... yes tänkte ja nu äntligen börjar lektionen efetr typ 30 min..hehe jag ska bara uppmärksamma er om att boken har 8 kap innan jag börjar förklara hur han sa.. .. "ja kap 8 är viktigt, ( så läser han rubriken på kap) det ska ni kunna , o sen kommer kap 7 ( säger några sidor men säger sen att allt är viktigt) kap 6,kap 5, kap 4, kap 3, kap 2 och till sluta kap 1) sa samma sak om varje kap i en långsam o lugn stämning.. vi bara " ahhh men det är ju hela boken" varför kunde han bara inet säga det från början?  ja o sen ska han börja prata om vilket som är viktigast o rabblar typ om allt igen? :S hmmm iaf då säger han ja men nu är det dax för rast va..ja visst tänkte vi 5 min bensträckare är aldrig fel.. Bara att vi får ingen tid men alla är tillbaka imon 5 min ..men var är vår lärare`? en halvtimme senare kommer han tillbaka från fikarasten.. kl var då typ 10,15.. o vet ni vad han säger då?? ja den sista tiden kan ni ju sätta er o läsa i boken ..ehmm kunde han inet sagt det innnan hans halvtimme till rast ?? alla sitter kvar , läraren går ut o alla sitter typ o skrattar...ingen av oss har fattat ens vad som var nödvändigt o sitta där i 2 timmar om att få veta att vi ska läsa hela boken till provet ,var ju absolut inte så vi trodde lektionen skulle vara ..iaf så tänkte vi att vf ska vi sitta här po läsa när vi likagärna kan sitta hemma..så vi letade rätt på läraren o vi fick tillåtelse o gå hem.. VARFÖR VAKNA JA ENS IMORSE?? :D:D

Just nu har jag bakat en sockerkaka som står i ugnen o ska alldeles strax göra lite middag...sen blir de lite smpåfix..som att vattna blommor, diska , svoppa men framför allt mysa med grabbarna o lite läxa.. ja där är min kväll inte mkt mer som hinns!!

bye bye

Kommentarer
Postat av: Nils Karlsson

Fy faan vilken jävla skitlärare! Klaga till skolledningen, kolla om han tillhör facket, kolla om han har utbildning, skriv insändare, gör något....



Det är sådana som denne "lärare" som gör att vi måste försvara vår existens.



Han ska bort och ersättas med någon som kan förklara, entuiasmera, motivera och berömma!



Om du får IG - oavsett vilket ämne det är frågan om - begär att få pröva för en annan lärare. Det har du rätt till.



Lycka till!

2009-10-14 @ 17:21:57
URL: http://nilsperstefan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0