hej & hå..

Dagen har varit relativt lugn , vi gick upp runt 7,30 o på barnen har det vart fullt ös sen dess som vanligt =)  Men ddet är ganska skönt att dom leker mkt med varann så man får lite tid för o fixa andra sysslor, har fixat lite me disk o plockat av lite, satt även upp en hängare i barnens rum som var väldigt intressant tyckte mina barn o dom ville så gärna hjälpa till o skruva..usch har verkligen inget tålamod för o hålla på o skruva o så o skruven jävlades med mig men efetr en stund satt den iaf =) Då vade vi ut lite saker som barnen hängde upp o så hämta vi även en handduk dom fick hänga där..dom har ju fått ett kök i förtidig julklapp så då är dee klart att man behöver en kökshandduk i rummet :)

Efter
det så plockade vi upp lite saker o rensade ut lite som dom växt ifrån och självklart så var de just dom sakerna som var jätteintressanta o roliga idag , saker dom inte bryr sig om annars . Men fick förklara att man hade dom sakerna när man var bebis och om de km r någon hit som är mindre tex wilma så kan ju hon få låna dom..o då gick dom o sa bebis om sakerna hela tiden så tror dom acceptera att ja tog det =) Skulle behöva rensa ut mer igentligen då dom har saker kvar från dom var ett år...men d får bli en annan dag=)

Annars så händer det inte så mkt mer idag , ska plugga lite iaf , prov på måndag :S hua!
Blir även lite städ o så ska ja se om ja kan skrapa ihop en tvätt =)

Förslag på vad man kan äta för middag idag?? KOMMENTERA! :D Har verkligen slut på ideér känns det som.. känns som man äter samma mat vecka ut o vecka in..hm..så som sagt ge förslag helst mer än ett =)

Nu ska jag se färdigt på days o sen sätta fart med dagens göror :D

Hej då.


Kommentarer
Postat av: sofia

Här kommer lite förslag till dig hjärtat =)



- ris kyckling och currysås



- kokt potatis kött och brunsås



- varmsmörgåstårta



- bakad potatis med skinkröra



- potatisgratäng med fläskfilé och sås



- tacos



- kycklinggryta



- köttgryta



- makaronigratäng



- pasta med ost- och skinksås



- köttfärsås



Ja nu fick du lite förslag iallafall =)



Pussar!

2009-10-28 @ 11:54:53
URL: http://diamantmamman.blogg.se/
Postat av: michaela

Kycklingpita! de är gott=)

2009-10-28 @ 14:58:44
Postat av: lussan

oj vikken lista sofia skrev shit jag kommer nog inte på hälften te mig sj men jag ger lite förslag jag med

kyckling i ungnen

kotletter med makaroner och champinjonsås

spenat med fisk o potatis

kycklingsoppa

köttfärssoppa

potatissoppa

chili con carne

potatisplättar

pannkakor (åh de skulle jag ju kunna laga te mig sj :P )

hm...

fiskpinnar o potatismos

spytt i panna

o nu kommer jag inte på mer :P

jo ungsstekt falukorv med mooooos



puss

2009-10-29 @ 07:50:51
URL: http://pieps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0