30 dec 09

Då var detta året snart slut..snart får ja ändra mina rubriker till 10 ist för 09, känns ganska konstigt..det har gått så fort..känns som d inte var länge sen det var nytt år..
För att samanfatta året lite kort så har det faktiskt vart ett ganska pissigt år, men d har inte bara varit skit , possitiva saker har ju självklart oxå inträffat, som att ja börja plugga tex. det har vart mkt roligt o skönt att ut o göra något igen, barnen började på dagis oxå vilket dom gillar o trivs på ja o mkt mer än så. Dom negativa sakerna tar jag inte upp det är saker man inte vill parat om o saker man vill slippa nästa år.

Jag hoppas verkligen att 2010 blir ett kanonår, hope HOOOPE :)
För d första hoppas ja på att rickie blir heltidsanställd nu , för d andra att sista terminen i skolan går bra & at ja får ett jobb detta år! Vill även flytta, hoppas att träningen ska ge utslag oh att aj inte ska ge upp som vanligt + att ja slutar röka på heltid ( har ju nästan slutat helt men kan ta en då o då men vill få bort det HELT ( även feströkningen ska bort)), o det finns fler saker men men hoppas iaf att d kommande året ska bli bättre än detta :)


Annars har dagen varit ganska lugn. fick sovmorgon till 10 , tkr inte om att sova så länge.. hela dagen är förstörd då man blir slö o lat hele dagen.. men men orkade iaf träna LITE på fm o sen har ja umgåtts med barnen , lekt lite på deras rum o kollat tvn. på dagen gick vi ut en stund , det var jättekallt ute o vi blev allt röda på näsan alla 3 :) efetr det gick vi in o måla o busa.. o sen så har kvällen bara flytit på.. barnen somnade kl 18 så d var lite segt..sambon var ju iväg o jobba så blev ju själv då.. men ja tog ett bad o gjorde en fruktdrink o slöa vid tvn o för en stund sen kom rickie hem..

Imorgon firas nyår hemma hos mor o far.. har ju ingen bil så vi kan ju inte ta oss nån annanstans annars är vi bjudna till 2 andra ställen.. men men sånt är livet..akn ju vara trevligt att bara vara me släkten o ta d lungt oxå :) får väl se om d blir några fyrverkerier.. inget som intresserar mig utan sitter hellre inne än o glo på sånt.. visst kanske är fint men d räcker typ med 1 :) ehhe...

Vi har massa strande ungar som springer o skjuter smällare här... flera dagar innan börjar dom.. o även på kvällarna o de är så irriterande .. svårt o hålla sig till nyår.. el åtminstonde gå ifrån lite ? Finns faktiskt många djur & barn som är rädda för sånt där och tänkare som jag är tänker ja mkt på dom, df ja irriterar mig :) mig sjäv stör det väl inget direkt..men ja stör mig på respektlöshet...

ne nu ska ja packa liute av det sista som ska med imorgon o sen ska ja sätta mig o kolla färdigt på filmen som ja håller på att titta på..

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0