Dessa val i livet..

Ja de är ju en hel del val man gör här i livet , ibland käner man att gud va skönt att ja valde så men ibland känner man att man kan ångra sina val. Ett val som jag ångrar litegrann är val av utbildning, ångrar lite att jag inte sökte in till lärarutbildningen istället utan ja sökte ju handel då. Visst jag vill fortfarande jobba i butik o har intresse för det men d behöver man ju oftast inte någon utbildning för.. utan de handlar mkt om kontkter och personlighet. många extrajobbare får ju anställning osv o konkurrensen är stenhård!

MEN jag har även kommit på att det inte är för sent att söka nu , är ju fortfarande relativt ung iaf :)
Förskollärare är ju det ja velat bli sen yngre dar...de var ju därför jag valde barn o fritid på gymansiet.
Förskollärare behövs de ju oxå och om man kollar på statistiken så kmr den behövas de närmsta 10 åren oxå..

Fast jag vet ärligt inte om jag kommer klarar det? Jag blir nämligen väldigt lätt skoltrött, engagerar mig massor i början o sen går de mer o mer utför o inte alls får lust för plugg o dylikt..o denna är ju på 3,5 år..visserligen ingår ju VFU så de gör ju att de blir lite roligare.

Jaja vi får se helt enkelt, söka eller icke?

De blir inte att söka de här året iaf. o kanske inte nästa heller..beror ju lite på om och vad man får för jobb, får man ett jobb man verkligen trivs på så tänker ja ju inte lämna de för att plugga ..men om man bara har extrajobb el inte trivs o så då kan man ju iaf söka o hålla tummarna på att man kmr in :)

Ska nog iaf ta kontakt med en studievägledare o höra efter lite mer o sådär..

Dagen har i övrigt varit lugn, grabbarna har varit på dagis så dom hade varit med på temadag om hur man är en bra kompis ..

Nu har vi precis ätit lite mellis o starx ska ja börja med maten.. eler ska slänga in en stek i ugnen..tar ju sin lilla tid..

Ni får ha de bra :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0