Hejsan hoppsan!!

Dagen har vart lugn..barnen har gått på dagis o jag har vart ledig me lite tid för pluggning...
Först gick jag ner på stan en sväng..kollade lite efter en kruk
a till köket eller fat m ljus.. hittade inget direkt..
Fick ju sålt en bok igår så jag köpte mig ett par skor för dom pengarna =) VÄLBEHÖVLIGT!!! skönt att äntligen ha ett par vinterskor så ja slipper frysa fötterna av mig :D 

Har inet hänt så mkt annat idag.. städat lite , tränat lite o bara chillat..

Har fått sålt på alla böcker nu iaf så de är skönt money money :D  1550 kr blev det men har ju lagt ut mkt mer på böckerna.. men men skönt o få lite extra cash nu ..ska ju inte ha lika många böcker denna terminen :)

Funderar på att sälja av me lite barnkläder oxå.. har så himla mkt som bara står i förrådet o tar en massa plats..har ju redan gett bort en massa kläder till vänner o släkt o ändå finns d massa kvar :S  skulle behöva få lite ordning på förrådet.. de ser bara stökigt ut näör d är fullt!

Idag lysckades ja iaf me maten , de blev SÅÅ gott.. åt så mkt så ja trodde ja skulle spy ..ne usch ja får sluta laga sån övergod mat så ja kan börja äta mindre portioner.. kanske ska laga äckelpäckelmat i en hel vecka så ja vänjer in mig vid att äta lite i taget:) men d är svårt att gå från 2-3 mål till 6 st..när ska man få tid o äta s måga ggr på ett dyyygn????

Lussan ville iaf läsa mer om mat osv så här kmr dagens mat recept :)

blev ju köttgryta o ris.. tänkte slänga in en bild..ja gör alltid lite olika nr ja gör grytor o så men idag använde jag mig av skinkkotletter , strimla dom..sen brynde jag ett tag tills dom är "genomstekta" då häller ja på lite grädde.. vatten ..chilikrydda, salt & köttbuljong. kokar upp..tar i lite  champinjoner, häller i lite mer grädde...har i sweet thai sås.. inte för mkt ( då jag har en variant som är stark)  o sen hade jag i lite potatismjöl..rör om och kokar upp..låt koka på svag värme ett tag...

Men som sagt ja gör olika o har i olika saker /mängd varje gång så har inte alls hur många dl osv mans ka ha..
Jag kan ju inte heller göra så stark efetrsom barnens magar inte mår så bra av det men ja brukar ha på mera thai sås efetråt och ha chipole BBQ på riset då blir de lite fart i maten :) o till det sallad & vatten MUUUMS!



Slänger in en bild på skorna oxå , på barnen o sen på en vägg i sovrummet , spännande el hur haha

 
inte så bra bild kanske.. men men ..



Noel äter:)


Liam äter :)

 
Väggen med mina kära ♥

Ne nu ska ja kolla runt lite o sen blir de andra avenyn :D wiiie ♥


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tjenare. Dig känner jag igen :)

Absolut. Skriver receptet här direkt:



6,5 dl grahamsmjöl

1 dl vetemjöl

2 dl rågkross

1 dl linfrö

2 dl solrosfrö

1 dl russin (brukar ta lite mer)

2 tsk bikarbonat

2 tsk salt

1 liter filmjölk

2 dl mörk sirap



Smörj o bröa 2 avlånga formar (typ sockerkaksformar). Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt filmjölk o sirap o blanda till en lös smek. Häll smeten i formarna och grädda på nederasta i ugnen ca 1½ timme. När halva tiden har gått kan du lägga på bakplåtspapper över bröden.



Busenkelt eller hur? :)

2010-01-21 @ 10:48:41
URL: http://nennsan.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tjenare. Dig känner jag igen :)

Absolut. Skriver receptet här direkt:



6,5 dl grahamsmjöl

1 dl vetemjöl

2 dl rågkross

1 dl linfrö

2 dl solrosfrö

1 dl russin (brukar ta lite mer)

2 tsk bikarbonat

2 tsk salt

1 liter filmjölk

2 dl mörk sirap



Smörj o bröa 2 avlånga formar (typ sockerkaksformar). Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt filmjölk o sirap o blanda till en lös smek. Häll smeten i formarna och grädda på nederasta i ugnen ca 1½ timme. När halva tiden har gått kan du lägga på bakplåtspapper över bröden.



Busenkelt eller hur? :)

2010-01-21 @ 10:49:45
URL: http://nennsan.blogg.se/
Postat av: Jennie

175 grader :)

Hoppas du tycker om det!

2010-01-21 @ 13:19:20
URL: http://nennsan.blogg.se/
Postat av: lussan

det lät faktiskt jävligt gott

2010-01-21 @ 18:28:41
URL: http://pieps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0