Måndag..

ja veckorna bara far förbi, snart börjar man skolan o ledigheten är slut! Men ska bli grymt skönt o börja så d gör inte så mkt att det går fort..

Har skrivit lite kortfattat bara i helgen så tänkte återberätta lite..

Ja i fredags kom ju min bror sen precis som jag skrev..Blev att åka hem till mor o far först..Åt lite mat o efetr d när brorsan duschat o klätt sig så gick vi bort till släktingarna ;P Kusinen hade ju åkt ut till sina föräldrar oxå =) Där borta blev d mest snack o så lite öl...släkten från eksjö var även där så d var trevligt...Senare på kvällen blev det att gå hem o lägga barnen o sig sj =)

Lördagen tog vi det mest lungt på dagen...var hos min farmor o sådräe..o på kvällen så åkte vi ett gäng ut till sumpen ( en pub ute på campingen i tyrislöt) Det var  jag , emil , robert (mina bröder) ,gunilla,uffe , cilla,robban, wilma, tess, matta , chrille , mini , bullen ,stefan & hammarberg  som åkte så vi blev en hel hög som kom sammtidigt ;D Jag hade ju fixat barnvakt efetrsom jag annars inte hade fått suttit still en sek :) annars är d faktiskt rätt många som tar med sig barnen dit..o d kan man ju förstå då d ligger intill en camping. Kvällen var iaf mkt lyckat o rolig!! Bra sällskap, bra musik & god dricka..kan ju knappst bli bättre =) När d slutade vid kl 1 åkte vi vidare till kusinen o efetrfestade lite..vi kom hem runt 3 sen på natten..o ja var megatrött så somnade som en stock =P

Söndagen vaknade grabbarna runt 9 ..jag var skittrött men d var bara ge sig upp :) vi tog det lite lungt framfr tvn & sen t vi frukost o sen gick vi ut ... var en sväng uppe hos farmor o fika..
På e.m så somnade barnen o då gick jag , pappa o brorsan iväg till skogen för att plocka svamp o blåbär... & mamma sg efetr killarna ifall att d skulle hibnna vakna innan vi kom hem...eter en nästan full hink gick vi hemmåt igen..o blåbär är ju så tråkigt att plocka efetr ett tag så d blev d inte så mkt hihi :P men gud va skönt d e att gå i skogen =) När vi kom hem hade grabbarna precis vaknat o när dom fick se att ja plockat blåbär blev dom glada.. dom nämligen älskar det :P så 5 min efetr att vi kom hem så var ju allt slut ahha =)

Idag så gick vi upp runt 9 igen...gjorde morgonsysslorna o sen slappa vi lite innan vi gick ut..efetr lite lekande gick vi upp till farmor..o barnen fick åka traktor ..som dom iofs gjort varenda dag här ute på landet som ja glömt skriva..dom älskar att åka traktor med morfar =) o dom är ju inte ett dugg malliga när dom sitter där ;) Mina små bonnkillar ;)
Åt blåbärsmjölk o hemmbakade frallor hos farmor  MUUUMS! Barnen åt som bara den! Nu ligger dom i vagnen o sover så sött så då passa jag på att skriva lite :)

Får se vad man hittar på mer idag.. sånt som märks..

imorgon ska ja iaf in till af..o efetr det ska vi ev till linköping o mamma ska köpa födlsedagspresenter åt liam o noel :) Ett par trehjulingar ska dom få.. dom tycker jättemkt om sånna så d blir en bra present ..
Vi har inte hunnit köpt så mkt i år..varsina traktorer m vagn , böcker o varsit legoset är d vi hunnit med..visserigen behöver dom ju inte mer..tror dom nöjer sig mer än väl.. får dom för mkt blir det ju att dom inte hinner leka med allt..senare sen ska vi ju köpa tramptraktorer fast dom är ju inte avsedda förens 3 år den vi tänkt på så får se kanske inte blir föresn 3årspresnet..haha

ne nu ska ja nog passa på o duscha medan dom sover..
byye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0