Kan inte sova...

idag skulle d bli en tidig kväll.. redan runt 20,30 släckte vi alla lampor o stängde av allt..förutom tvn i sovrummet då.. hih jag kollade färdigt på top model o rickie somna...

Nu sitter jag här ..finns nada o se på tvn o kan inte sova... seeeeegt! är ju lixom trött men d bara går inte...

känner mig extremt uttråkad...Har lust att hitta på någe men vet inte vad.. får väll gå upp o städa HAHA :D näe men vore kul om d fanns någon i närheten man kan umgås med.. men d e helt toomt här.. känns som man bor här sj.. förutom alla jävla smällare som småbarn skjuter så e d bara tyst...grannarna har man inte sett av. el jo en g träffa ja henne brevid o morsa.. o idag träffa ja hennes man som hälsa oss välkomna hit..skulle vara kul o lära känna ngn i vår ålder man akn umgås med..men hur får man kontakt m en granne o dessutom i sin egen ålder? man går ju inte precis o knackar på o frågar om dom har lust o träffas :S men sen när barnen börjar dagis kanske man träffar på några som bor häromkring? det är ju bara plus om dom har barn i dagisåldern lixom..fast sen känns d oxå som d bor mest äldre här omkring? inte gamla alltså men runt 40 årsåldern känns d som..usch d e svårt at vara nyinflyttad i ett område man aldrig bott i innan..

annars känns livet lite surt.. börjar få panik över att man inte får någe jobb.. sökte till ica maxi igår.. hopppas hoppas går ju alltid...imorgon blir d att söka i hageby...på willys o ica.. kanske någon klädaffär oxå?? men svårt när man inte har någon utbildning inom butik..annars vet ja inte vad jag har lust att jobba inom.. förskola e ju bara o glömma dom tar ju bara in utbildade..iofs kan man ju få vik men just nu e d affär som snurrar i min hjärna..ajja jag hoppas att någon säger ja innan mars.. annars får ja väll börja plugga igen.. emn vet inte om jag har motivationen? o vad ska jag plugga isf? någon som har tips på vad man ska gå när man vill jobba i mat/kläd affär? eller ska man läsa till uska? eller förskollärare? nää ja har inte en aning vad ja ska läsa isf...

körkortet då..? har ju tänkt att jag ska börja nu.. men jag är så himla säämst på allt som har med bilar/körning att göra.. lär ju ta år innan ja har kortet i handen *suck* men som sagt d e både lättare att få ett jobb och att ta sig till jobbet me kortet så d e la bara kämpa...

Åh så saknar ja fia.. vi har ju setts ett par helger i rad nu men inte förra så d känns som d var evigheter sen..får se om dom har tid i helgen.. då aknsek man åker ner :) Vi ska la hitta på någe ihop i sommar oxå..vilket ja tror kmr bli askul.. tror barnen kommer uppskatta det oxå att få umgås m martin i en vecka.. vissa stunder har dom ju faktiskt riktigt kul ihop o hittar på en massa hyss o ibland är d osams :) vi har pratat om o hyra husbil o dra iväg.. men vi får se annars blir d o hyra en stuga.. eller ev åka till stugan vi har i norrland ska höra lite me mor om d går bra o så..hoppas verkligen att kararnas semestrar går ihop..och om ja fått jobb innan dess är d ju bra om min sem passar in oxå..

neee nu orkar ja inte skriva mer.. ska läsa alla bloggar ja brukar nu o sen försöka sova igen---

wish m luck...

Byyye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0