Dopet.

ja nu är grabbarna döpta efetr en lång väntan =) men bättre sent än aldrig som man brukar säga hihi...

Började med at vi o gudföräldrarna mötte upp prästen en sådär 20 min innan.. gick igenom vad som skulle hända o allt d där..  sen vid 14 så började dopet... Fia gick först med korset.. o vi trodde ju självklart att vi skulel gå efetr henne hela tiden men så var d ju inte utan hon skulle gå up själv o ställa dit korset o vi andra skulle svängt åt höger.. men hur ska man kunna veta d utantill lixom ihih =)  Efter att prästen läst en bön blev barnen rastösa av att stå still där vid oss lixom.. hur kul är det på en skala o vara still? ;)  men prästen hade sagt åt oss att barnen fick springa omkring.. som tur var annars hade d nog aldrig gått :)  Rickie läste även en dikt och även min farmor =) sen babbla prästen ett tag o sen var det dags att hålla händerna på huvudet o be..d var inte så populärt hih blev lite sura =)  o sen skulle bamse hälla upp dopvattnen..stackar brände sig på den dära kannan :S kan tänka mig att d inte var så skönt ..ja sen döptes dom..noel först o liam sist..liam plaska lite med vattnen o tyckte d var kul ..men att få vatten på huvudet var inget kul( tyckte ingen av dom).. men d förstod ja ju innan oxå... dom hatar verkligen o tvätta håret.. är ett himla kämpande här hemma varje gång.. Barnen tyckte dopet var spännande emellanåt iaf och det gick rätt fort o de var skönt.. för ja tror då att dom satt värmen på d högsta.. kokhett där inne så ja kände att ja var nära på o svimma en gng..o R fick typ migrän av värmen o behövde frisk luft o någe att dricka ..Efter dopet blev det smörgåstårta , kaffe & kaka och presentöppning...fick lite blandat ..mycket fina o bra saker =)
Efter dopet bar det hem till oss.. umgick med bamse o fia.. o efetr en stund kom även sofie johan stefan o bell..blev lite grillning... kyckling denna gång, muuums blev jättegott!

nu sitter jag här ensam hemma ..R o barnen är iväg o kollar i affärer ...vet inet vad jag ska hitta på..kanske ta ett bad ..eller kolla på en film..igentligen borde jag städa men den listen finns ju inte precis när man har lite egentid =)
vi får se som sagt vad ja hitta på...kanske skriver mer ikväll...

Jo föresten glömde ju självklkart min kamera hemma igår :( hade gärna haft lite kort från dopet.. men snälla sväfar har iaf skickat över några som ja ska lägga ut senare! o så skulle ja få av mamma oxå..så några bilder kommer ja ju ha iaf =)

pusss

Kommentarer
Postat av: Tessa

Hej!

Kul att dopet gick bra... :)

Tittade egentligen in här för att säga att jag inte tyckte ögonfransböjaren var nån höjdare, jag håller mig till min vanliga.. :)

Kan ju hända att den funkar olika beroende på hur fransarna är innan osv, men jag blev lite besviken faktiskt..



(Funkade bättre på Jonas iofs, haha!)

2009-04-20 @ 00:34:56
URL: http://mariaajosefine.blogg.se/
Postat av: Tessa

Haha :)

Alltså grejen är att det finns ingenting att "klämma" med, utan den blir varm sen får man liksom kamma upp fransarna.. Jättelustigt... :P

2009-04-20 @ 10:50:34
URL: http://mariaajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0