helgen..

Liten återblick från helgen =) kände att d kanske var dags för lite uppd :)

Fredags : Dagen var lugn , mys på morgonen , ute på fm , grabbarna ville vara ute jättelänge vilket inte är vanligt.. dom brukar vilja gå in efter en kvart annars haha :P o är d snö brukar 5 min räcka ;)
När rickie kom hem fyllde vi i papper om föräldraledighet o sen skulle ja kolla kläderna jag ska ha på jul ( pröva hur d såg ut m nya boleron ja köpt till) men ja var inte nöjd.. klänningen var för lång..o då fråga ja rikcie  " tror du man kan klippa av den bara för jag har ju ingen symaskin så ja kan sy upp den"  varav han svarar " vet inte du kan ju pröva"  Så jag mäter när jag har den på vilken längd ja vill ha sen sätter ja igång o klippa.. gick ju bra var klart på nån minut.. sen pröva igen .. o tror ni inte den blev för kort då? SUCK så d var bara pallra på sig kläder o åka till mahihuset för o hitta en ny.. o ja går o går o går fram o tillbaka till alla klädaffärer som finns men hittar inge som duger... till slut hitta ja iaf en klänning som fick duga.. köpte även ett hårband + halsband som jag ska ha till.. det får duga helt enkelt =)

Lördag: Nisse, eva ante cilla o marcus ringde o väckte oss vid 9 ung( vi ahde ställt klocan men inte gått upp av den  :P ) Dom skulle komma runt 10 så d var bara gå upp duscha o fixa sig...barnen vakna starx innan dom kom oxå :P Vi tog en fika här... sen fixade vi barnen o gick ner på stan..köpte födelsedagspresent åt Nisse...Sen skulle vi bli bjudna på resturang av nisse efetrsom han fyller år ville han bjuda allihopa.. ahn har missuppfattat d där me o fylla år , det skule ju igentligen ha vart vi som bjudit :P haha...iaf så blev det en thairesturang inne i stan.. jättegott!!! ska nog dit igen :)
sen åkte vi hem barnen hade ju inte sovit någon middag på hela dagen så dom var inte roliga alls att ha med på resturang dom gnällde mer än dom var tysta.. vilket inte hör till deras vanligheter...dom är ju nästan jämt snälla o lugna.. men som sagt d ble för mkt för dom att inte få sova efetrsom dom är vana vid det o dom sover ju oftast jättelänge.. men runt 5 kom dom i säng så blev väääldigt sent men gick som sagt inet hålla dom vakna...Nisse o dom kom hit igen senare på kvällen , drack lite glögg + sjöng singstar :P Senare på kvällen åkte vi ner till Fia o bamse =) Jättetrevligt! sov över där oxå :) såå tråkigt att ha flyttat ifrån dom :(

Söndan : Var skitseeg =) vi gick ju o la oss sent på lördan( runt 04) ja kanske somna 30 min efter ja lagt mig.. o sen upp tidigt för att barnen ville d :P vi gick iaf ut en sväng.. solen lös ju.. men svinkallt var d :P sen åkte vi hemmåt..åkte o handla lite o slappa resten av dagen.

Idag: Hitills har jag diskat, tvättat o plockat här hemma.. ska hänga tvätten snart ... annars blire lungt.. ska städa mer nogrannt imorn...
Ska börja på diet oxå.. fast ska ta den långsamma varianten.. har ju lixom inet råd o lägga 180 spänn var 5:e dag.. det är helt sjukt !! men 360/månaden har ja iaf gått med på att jag ska lägga ut ska snart fixa mig den första " drinken" den kmr nog ta lååååång tid att få ner :D
Någon som har bra tips på vad man kan äta för nyttiga saker under dagen , ska ju dricka d där 2 ggr/ dan o sen ska man ju äta vanligt resten.. o då vill amn ju försöka äta nyttigt för snabbare resultat..kommentera gärna o skriv tips :)

Nu ska jag fixa iordning mig o gå ut en sväng... Bye Bye


Kommentarer
Postat av: Petra Lundin

Petra här =) läste ditt inlägg. Varför ska du börja på diet överhuvudtaget? Du är väl inte stor? Tycker du är fin som du är. De är ju onödigt tycker jag för dig att slänga ut pengar på sånt. De räcker ju igentligen med att lägga godis, cola snabbmat och sånt på hyllan och gå ut och gå mkt. Och det är ju nyttigare. Och jag vet en kompis som köpte sånt man blir nästan hungrigare mer och små äter mer av sånt. Men vill du ge de ett ärligt försök så tycker jag de.. men de mkt bättre med det sm jag sa =). Kram på dig

2008-12-22 @ 16:14:14
URL: http://peaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0